10 Şubat 2013 Pazar

Benim Geyiklerim 88 // ke

gizin devamı tekil bir şekilde burada tomurcuklandı., 
lakin olaylarla ilgili yazmadım., bir kalfayım sanırım artık., 
olgu düzlemindeki tek çok bişey., tek çok bişey.. 

facebookla destekliyorum şu ara bu blogu, 7-8 aydır fb'de de faal faildim; 
tuhaf bir gerginlik yaratıyor net., 
orada iletişim ya da paylaşma üzerinden bir sosyallik içindeyim., 
yabancılaşmaya benzer bir duygulanım birikiyor zamanla., 

ve., ama kelimeler var, simgeler var dolanan., insanı insan yapan temel şey dolaşımda., dil dolaşımda., yüzyüzeliğini ve temas etkisini yitirmiş., günü dinamitleyebilen., facebookta mesela sadece bugünü dinamitleyebilen., yani dünü neredeyse sıfırlayan bir baskın görünüm de kazanan., 
yeni kamusal alan internet., 
teknik olarak ciddi bir potansiyel bu., ve reelliği de alanı kendine çekti, büküyor., o kırılmayı yarattı., 

habermasın kamusal alanın yapısal dönüşümü diye kült bir kitabı var., habermas'ın temel terimi iletişimdi., kamusal alanda gerçekleştirilen birincil eylem., hah işte bu kıraathanelerden, okumaevlerinden, okumaçevrelerinden medyaya geçti diyordu habermas., iletişimde kırık bir değişim oldu yani., ciddi sonuçları olan bir mevzuuyu bir tarihselliğe ve algıya oturttu yani bu kıymetli, muhterem, saygın amcamız., 

arkasını biliyoruz., harbi gazetecilerle medya patronları arasında ideolojik tayflarla renklendirilmiş, güdümleyen, meşru kılan, eleştiren ve ama manipüle edebilen, yani kötüye kullanılabilen bir medya doğdu., 

net dediğimiz bu yeni kamusal alan ise demokraside artık ideal olarak betimlenmiş agora'yı (toplanma yeri) düşlesen bu kadar iyi karşılayamazdı., giriş ve katılım serbest., alan-mekan olarak agora.,

ancak esas mevzuu kritik., dünya rahat bir zaman yaşamıyor; aşırı basınçlı zamanının bir bölümünü yaşıyor: "Buna Uyanmak Gerek!".. ve umut kırıcı olan şey yüzeysel ve 'ben'de yoğunlaşan bir tektipleşme, globalleşme eğilimi., 
bağsız kaldıkça can sıkıntısı çoklaşan bir çokluk oluşuyor., "ben" bile paradoksal bir mevzuuya boğazına kadar gömülmüş., mevzuuya döneyim.,

esas mevzuu nasıl gerçekleştirilecek., sorumlu soru budur., şu gerçeklik/tir yani: fikir olarak katılmak müthiş önemli olsa da, katılım denen şey eyleme, etkisine ve sonucuna katılmaktır., tehlikeyi anlatabildim sanırım., herkes herşeye fikren katılırken, reelde elinde tek bir şey bile olmayabiliyor., bu en azından normal ve sıradan birinde "kısıtlı" olduğu bilincini uyandırmalı., aha., burası doğru başlangıç noktası ben için., bu duygu bireyde ortaya çıkan kolektif bir duygu ben., anladın mı ben.,.,

ke

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ula sen yormazsın şimdi kendini., yor/ula.. .).)