12 Şubat 2013 Salı

Kuzu Büyüsü-Bi Özgür İrade Hadisesi // Köksal Erdenoğlu

Tanrı’nın işlevleri diye bir kitap yazmak isterdim, hatta mümkünse türevini ve integralini almak… Kuzu tandır seven insanlara, Tanrı, kuzu kesmeyin demeli mi… Bi farkındalık yok etmek cinayet mi dir… 
Kuzu Büyüsü (Bunun için 300gr Tanrı gerekmektedir):
Eskiden Sony Walkmenim vardı, Thindersticks, Leonard Cohen, Lou Reed, Morphine gibi otherside of the Moon müzikler dinlerken, en önemli soru ne olaki diye düşünürdüm, kırlangıç gibi Ben kimim? Ben kimim? uçuşurdu aklımda; ama ayakları bir türlü yere basmazdı bu sorunun, bu önemin belki de…
DNA’nın mucidi Francis Crick’in bir kitabı var: Şaşırtan varsayım! Konu Özgür İrade var mıdır, yok mudur, denekten önündeki ekrandan seçim yapmasını istiyorlar, beyne elektrotlar bağlanmış, seçim gerçekleşmeden önce beyinde nörobiyolojik birşey oluşuyor, seçim sonra gerçekleşiyor, aslında materyalist birisi de bu sonuca varır, ama bunun anlamını düşünmek, özgür iradenin bir yanılsama olduğunu idrak etmek bilebileceğim en lanetli gerçek, Ben kimim? Ben Ben değilim, yani Özne değilim…
Dinler bu sorunu daha ustalıklı çözmüş, Tanrı külli iradesinden cüzi irade üflemiş sana diyolar> Ben kimim? Tanrı bana kendinden üfledi, en bi ÖZ ve en bi NE olarak tanrının bir parçasıyım… Tanrının cesedi mumyalanmalı… 
Büyü şu: Özgür İrade bir büyüdür ve bu büyü inandıkça varolur… Rivayet odurki akşam yatmadan önce 3 defa bu büyüye inanan sabah kuzu olarak kalkar…
 
Köksal Erdenoğlu
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ula sen yormazsın şimdi kendini., yor/ula.. .).)