7 Şubat 2013 Perşembe

Jim Jarmuch / Söyleşi




söyleşiden...

Filmin kahramanını samuray felsefesine oturtma fikri çok orijinal. Samuray kültürüne ne derece bağlılık duyuyorsunuz?

Jim Jarmusch: Genel olarak Japon kültürüne, Uzakdoğu felsefesine duyduğum ilgiden, bir de tabi samuray ve kung fu filmlerine olan merakımdan ileri geliyor. Bunlar beni büyülüyor. Bu kültürü Ghost Dog ile öyle hemen birleştiremedim. Bir film çekerken, hiçbir zaman özel araştırmalara girmem. Beni ilgilendirenleri koyarım. Bu farklı ilgilerin üzerine bir hikaye kurmaya çalışırım.
--
Doğaçlama çalışmayı seviyorsunuz. Neden?

Jim Jarmusch: Oyunculardan yapmaları gerekeni tamamıyla benden beklememelerini istiyorum. İçlerinden nasıl geliyorsa öyle davranabilirler. Mesela ben tiyatroyu sevmem. Herkes durması gerektiği yerde durur, konuşması gereken yerde konuşur ve bu sonsuza kadar gider.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ula sen yormazsın şimdi kendini., yor/ula.. .).)